Centre d'Estudis sobre les Èpoques Franquista i Democràtica

• Institucions, personal i polítiques franquistes.
  • Exili republicà.
  • Actituds socials envers el règim franquista.
  • Antifranquisme i moviments socials.
  • Cultures catalana i espanyola sota la dictadura.
  • Literatura de l’exili.
  • Literatura sota la dictadura.
  • Història i memòria.
  • Transició de la dictadura a la democràcia.

El Centre d’Estudis sobre les Èpoques Franquista i Democràtica (CEFID) és un Centre d’Estudi i Recerca Propi de la UAB format per més de d’un centenar d’investigadors de diferents disciplines –historiadors, filòlegs, politòlegs, comunicòlegs, sociòlegs, economistes– especialitzats en l’estudi dels esmentats períodes històrics; la majoria estan adscrits a diversos departaments o grups de recerca de la UAB, però també en formen part professors i investigadors d’altres universitats catalanes. El caràcter interdisciplinari del CEFID ha permès aplegar en un únic centre de recerca una part molt destacada de la investigació que a Catalunya es desenvolupa sobre aquest període històric. Al mateix temps, atès el període d’especialització dels investigadors del Centre, aquests realitzen una important tasca de transferència i atenen la demanda social existent sobre la nostra història recent. El CEFID té relacions de col.laboració permanent amb altres serveis de la UAB, entre d’altres l’Institut de Ciències de l’Educació, el Servei d’Història Local de Catalunya i el Centre Documental de la Comunicació.

Catalán
Carme Molinero
Research group name:
Centre d'Estudis sobre les Èpoques Franquista i Democràtica
  • Difusió social dels continguts i resultats de les recerques i reunions científiques (seminaris, simposis, congressos).
  • Impuls d’eines de difusió i de suport a l’estudi i la recerca.
  • Formació d’investigadors i suport a l’ensenyament secundari, en estreta col•laboració amb l’ICE de la UAB.