Grup de Recerca de Desenvolupament Psicomotor (GRDP)
Creat al 2006, el composa professorat de la UAB i personal extern a la UAB. Els membres de la UAB pertanyen a la Unitat d’Educació Corporal i imparteixen docència a la Titulació de Grau d’Infantil
- Lurdes Martínez (Directora del Grup de Recerca)
- Montserrat Anton
- Meritxell Bonàs
Els membres externs són persones de reconegut prestigi dins del camp de la psicomotricitat, i mestres en actiu de diferents escoles catalanes que estan formades, imparteixen i vetllen per la psicomotricitat:
- Josep Rota
- Teresa Godall
- Iolanda Vives
- Montse Castellà
- Lídia Esteban
- Carme López
- Sara Manchado
- Neus Sànchez
- Manel Llecha
- Gemma Heras
- Núria Ferrando
- Manel Pérez
- Gil Pla
- Sílvia Jiménez
- Elena Sarri
- Estrella Masabeu
- Roser Cantó
- Dolors Rovira
- Txell Blanco
- Laura Moya
- Xavier Forcadell
L’equip humà d'aquest Grup de recerca ha anat creixent i consolidant-se. Una mostra són les IX edicions del Postgrau de Desenvolupament Psicomotor de 0 a 8 anys que ja s’han realitzat amb més de 30 participants a cadascuna d’elles, i les VI Jornades de Reflexió: Psicomotricitat i escola amb entre 100 i 200 participants a cada edició. També s’ha impartit docència sobre motricitat infantil al Doctorat Interuniversitari Educació Física i Esport: didàctica i desenvolupament professional, i a altres Postgraus, Màsters i Jornades de l’estat espanyol.
- Estudiar la influència de la neurologia i neurobiologia en el Desenvolupament Psicomotor.
- Aprofundir en els principis teòrics que sustenten actualment a la Psicomotricitat.
- Anar elaborant un cos teòric escrit que fonamenti l’actual pràctica psicomotriu.
- Definir la situació actual i futura de la Psicomotricitat.
- Augmentar la qualitat docent del professorat que imparteix assignatures relacionades amb la Psicomotricitat.
- Actualitzar el concepte de cos i d’infant avui.
- Concretar què és allò que realment caracteritza i defineix la pràctica psicomotriu.
- Establir què és allò que determina la calma psíquica de l’infant quan està fent psicomotricitat.
- Definir quin és el paper de l’adult i quin sistema d’actituds ha de complir.
- Concretar formes d’incidir en la formació inicial, permanent, de grau, màster, postgrau i doctorat tant a nivell nacional com europeu.
- Aprofundir en la praxis, intervenció i metodologia en l’activitat psicomotriu.
- Establir dinàmiques, formes bàsiques i estratègies que intervenen en el procés d’individuació de l’infant.
- Aconseguir reconeixement com a Grup de Recerca i ajuts que financin la recerca i formació realitzada.
- Formació permanent professorat infantil i primària.
- Transferència de coneixement al Departament d'Educació, Escoles, Ajuntaments.
- Edició de continguts divulgatius.