Qüestió de gènere? Parlem-ne!

Des de la UAP es va treballar per tal de prevenir i evitar les situacions de desigualtat, discriminació i violència de gènere entre la comunitat estudiantil de la Universitat Autònoma de Barcelona. El programa Qüestió de gènere? Parlem-ne! es va dur a terme des de l'any 2008 fins el 2011. Durant els dos primers anys es va treballar amb la col·laboració de l'Institut Català de les Dones en l'elaboració d'exposicions itinerants (Violència masclista en la parella: desmuntem mites?), xerrades, tallers de sensibilització, etc.

Les accions més desenvolupades a la UAB van ser els tallers a les diferents Facultats (van participar al voltant de 1.000 estudiants) amb l'objectiu d'obrir un espai de debat i reflexió sobre la socialització i les relacions interpersonals en clau de gènere per tal de prevenir la violència de gènere. Aquestes, conjuntament amb altres iniciatives que podeu consultar a les publicacions, van ser pioneres a les universitats públiques catalanes.

Actualment el programa compta amb l’exposició "Canviant la mirada sobre les relacions de parella" i una guia de recursos pràctics amb dinàmiques diferenciades per treballar les diferents qüestions vinculades al gènere. Aquest material, a disposició de tots/es, el trobareu a l’apartat “recursos”.

"Canviant la mirada sobre les relacions de parella" és una exposició itinerant que, a partir de la història d’en Joan i l’Helena, podrem reflexionar sobre la forma que tenim de relacionar-nos.

També ens permet rumiar al voltant de les nostres relacions i veure si hi estem a gust o si ho podem fer d’una altra manera.

Ens atrevim a transformar les relacions? Potser si canviem la mirada ens és més fàcil.

Podeu consultar els plafons de l'exposició en línia fent clic aquí.

Si esteu interessats en sol·licitar l’exposició per a la vostra institució (associació, biblioteca, escola, institut, universitat, etc.) podeu omplir la següent sol·licitud i enviar-la a parlem.de.genere@uab.cat.

Ens posarem en contacte el més aviat possible.

Valoració de l'Exposició per part de l'Àrea de Joventut de l’Ajuntament de Palau-solità i Plegamans.

UAP
ICE – Institut de Ciències de l’Educació