Afrontament a l’estrès


Els constants canvis del dia a dia poden fer-nos sentir estressats. L’estrès és una resposta natural i automàtica que pot aparèixer quan hem d’acarar desafiaments emocionals o intel·lectuals, com per exemple, fer un examen, haver de parlar davant d’altres companys, entregar treballs en terminis acotats, etc.

Per tant, resulta important conèixer aquesta resposta i com afrontar-la. Alguns suggeriments que ajuden a dominar l’estrès són:
 

 

  • Fer exercici.
  • Fer una dieta saludable.
  • Organitzar el temps i l’espai personal.
  • Expressar les emocions.
  • Relaxar-se.
  • Anticipar-se a les situacions estressants per a preparar-se.
  • Tenir expectatives realistes.
  • Ser assertiu.

Cal tenir en compte que aquestes orientacions són molt genèriques i poden resultar adients només en alguns casos. Per això, la UAP  ofereix als estudiants el “taller d’afrontament a l’estrès” des de fa cinc anys, en el qual professionals qualificats ensenyen diferents tècniques de relaxació.

Per totes les activitats que s’ofereixen, i un cop formalitzada la inscripció, l’anul·lació només comportarà devolució de l’import si es produeix per causes imputables a l’ICE de la UAB o entitat organitzadora. També es tindrà dret a la devolució si es justifica oficialment malaltia greu o accident sempre que l’import de la inscripció sigui igual o superior a 30 € i sempre que l’activitat no hagi començat.

- Informació de l'activitat (pdf)
- Consells per l'estrés (pdf)

 

Campus d'excel·lència internacional U A B