mitjans de comunicació

Catalán

Feminari Dona i Cultura de Masses

Feminari Dona i Cultura de Masses
Catalán
Núria Simelio Solà
+34 93 581 18 42
Group's presentation: 

El grup de recerca Feminari Dona i Cultura de Masses disposa d’una llarga trajectòria des que es va constituir al 1987. Els treballs realitzats han seguit una doble orientació: la principal línia d'investigació està dirigida a l'anàlisi de la representació de les relacions socials i de gènere en els mitjans de comunicació de masses, mitjançant la qual hem pogut diagnosticar les repercussions de l'androcentrisme en les rutines periodístiques. I una altra destinada a fer visibles les aportacions de les dones en l'explicació històrica i en les transformacions contemporànies.

Research lines: 
  • Anàlisi de la transmissió d'estereotips sobre homes i dones a través de la informació i la publicitat dels mitjans de comunicació.
  • Crítica a l'androcentrisme del discurs acadèmic mitjançant la utilització d'una metodologia sistemàtica.
  • Relacionar aquests models amb els espais socials, privats, públics i marginals i les actuacions i relacions socials corresponents a aquests espais, i realitzar anàlisis longitudinals, que permeten detectar pervivències i canvis, i estudis comparatius entre informacions i publicitat en un mateix mitjà, entre diferents mitjans i entre els textos i els contextos històrics.
  • Elaborar pautes per a la lectura crítica de les informacions i la publicitat i per produir missatges que fomentin una visió positiva i atractiva d'una societat amb igualtat d'oportunitats.
  • Fer visibles les aportacions de les dones com a ciutdanes actives a les notíces.Anàlisi de la transmissió d'estereotips sobre homes i dones a través de la informació i la publicitat dels mitjans de comunicació.
  • Crítica a l'androcentrisme del discurs acadèmic mitjançant la utilització d'una metodologia sistemàtica.
  • Relacionar aquests models amb els espais socials, privats, públics i marginals i les actuacions i relacions socials corresponents a aquests espais, i realitzar anàlisis longitudinals, que permeten detectar pervivències i canvis, i estudis comparatius entre informacions i publicitat en un mateix mitjà, entre diferents mitjans i entre els textos i els contextos històrics.
  • Elaborar pautes per a la lectura crítica de les informacions i la publicitat i per produir missatges que fomentin una visió positiva i atractiva d'una societat amb igualtat d'oportunitats.
  • Fer visibles les aportacions de les dones com a ciutdanes actives a les notíces.
Capacities / services: 
  • Elaboració de pautes de lectura crítica per produïr missatges igualitaris per empreses periodístiques i publicitàries, i institucions públiques i privades.
  • Formació especialitzada adreçada a professionals de la comunicació.
  • Disseny de projectes per la difusió, el debat i la formació experimental a partir d'una guia per humanitzar la informació.
  • Avaluació de polítiques públiques.
  • Desenvolupament de prototips de portals a Internet per facilitar la participació equilibrada de dones i homes,  destinats a les institucions públiques.

Grup de recerca en Dret penal i drets fonamentals

Grup de recerca en Dret penal i drets fonamentals
Catalán
Mercedes García Arán
+34 93 581 22 40, +34 93 581 17 67
Group's presentation: 

Al grup Dret penal i Drets Fonamentals (CRIMIMEDIA) som especialistes en les normes penals relacionades amb la protecció dels drets fonamentals i la persecució dels delictes que els afecten.

Research lines: 
  • Protecció del drets fonamentals.
  • La delinqüència econòmica.
Capacities / services: 
  • Formació continuada per a operadors del dret (jutges, fiscals, advocats etc.).
  • Informes i dictàmens.
Àmbit - grup de recerca: 

Grup Internacional d’Estudis sobre Comunicació i Cultura/ Grup de recerca sobre Esport i Jocs Olímpics

Grup Internacional d’Estudis sobre Comunicació i Cultura/ Grup de recerca sobre Esport i Jocs Olímpics
Catalán
Miquel de Moragas Sà
+34 93 581 29 07
Group's presentation: 

El Grup Internacional d’Estudis sobre Comunicació i Cultura s'especialitza en estudis sobre polítiques culturals i de comunicació. Es refereix  principalment als mitjans de comunicació (premsa, ràdio, televisió, publicitat).

En aquest marc, el Grup de recerca sobre Esport i Jocs Olímpics està especialitzat en altres àrees com l’organització de grans esdeveniments esportius i el disseny i la senyalització de instal•lacions complexes.

Research lines: 
  • Anàlisis de politiques de comunicació.
  • Estructura dels Mitjans de comunicació.
  • Estudis dels jocs olímpics i els esports.
  • Semiòtica de la comunicació institucional.
Capacities / services: 
  • Assessorament a les administracions públiques en matèria de politiques i regulació de les comunicacions.
  • Assessorament a les organitzacions de grans esdeveniments  (esportius, culturals, acadèmics).
  •  Assessorament a les polítiques d’imatge institucional i empresarial (denominació de productes, disseny de marques, senyalització).
Àmbit - grup de recerca: 

LABORATORI DE COMUNICACIÓ ESTRATÈGICA

LABORATORI DE COMUNICACIÓ ESTRATÈGICA
Catalán
Pere-Oriol Costa Badia
+34 659 505 598
Group's presentation: 

El Laboratori de Comunicació Estratègica (Labce) té per objecte realitzar investigacions, assessorament i docència en matèria de comunicació pública i electoral, amb la finalitat de contribuir a millorar la qualitat democràtica de la gestió de govern i dels processos electorals, eleccions.

Research lines: 
  • Govern municipal.
  • Mitjans de comunicació públics.
  • Plans governamentals d'alfabetització digital.
  • Campanyes electorals.
  • Formació de candidats.
Capacities / services: 
  • Assessorament a governs locals, autonòmics i centrals.
  • Assessorament a partits i candidats.
  • Assessorament en comunicació estratègica a empreses i organitzacions.
Àmbit - grup de recerca: 
Subscribe to RSS - mitjans de comunicació
Campus d'excel·lència internacional U A B