Error message

• Notice: Undefined index: text_processing in _text_sanitize() (line 321 of /home/oaid/drupal7/versions/drupal-7.60-serveis/modules/field/modules/text/text.module).
  • Notice: Undefined index: value in _text_sanitize() (line 321 of /home/oaid/drupal7/versions/drupal-7.60-serveis/modules/field/modules/text/text.module).
  • Notice: Undefined index: email in email_field_formatter_view() (line 109 of /home/oaid/drupal7/modules/email/email.module).

Ocupació, organització i defensa del territori medieval (Ocorde)

Catalán

Establert l'any 2005, el grup de recerca Ocorde està format per membres de la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat de Barcelona i l'Euskal Herriko Unibersitatea. Des d'aleshores el grup condueix activitats de recerca interdisciplinàries centrades en l'estudi històric del poblament, les institucions i els sistemes de defensa entre els segles VII i XI. Aquestes tasques combinen l'estudi de les fonts llatines i àrabs amb l'anàlisi toponímica i la pràctica arqueològica sistemàtica, obtenint resultats innovadors per a la historiografia de l'Alta Edat Mitjana. Tot seguint aquesta metodologia, s'inicià una línia de recerca en torn a una desconeguda xarxa de torres de guaita i senyals implantada per l'estat islàmic a la Península durant el segle VIII, així com una altra sobre l'organització fiscal d'aquest primer estat andalusí. La celebració i publicació dels congresos internacionals "Fars de l'Islam" i "Teoria i pràctica fiscal a l'occident llatí i a Dar al-Islam" proven els avenços assolits en aquests camps.

+ 34 93 581 32 34
Ramon Martí
Research group name:
Ocupació, organització i defensa del territori medieval (Ocorde)