Grup de Recerca de Desenvolupament Psicomotor (GRDP)

• Estudiar la influència de la neurologia i neurobiologia en el Desenvolupament Psicomotor.
    • Aprofundir en els principis teòrics que sustenten actualment a la Psicomotricitat.
    • Anar elaborant un cos teòric escrit que fonamenti l’actual pràctica psicomotriu.
    • Definir la situació actual i futura de la Psicomotricitat.
    • Augmentar la qualitat docent del professorat que imparteix assignatures relacionades amb la Psicomotricitat.
    • Actualitzar el concepte de cos i d’infant avui.
    • Concretar què és allò que realment caracteritza i defineix la pràctica psicomotriu.
    • Establir què és allò que determina la calma psíquica de l’infant quan està fent psicomotricitat.
    • Definir quin és el paper de l’adult i quin sistema d’actituds ha de complir.
    • Concretar formes d’incidir en la formació inicial, permanent, de grau, màster, postgrau i doctorat tant a nivell nacional com europeu.
    • Aprofundir en la praxis, intervenció i metodologia en l’activitat psicomotriu.
    • Establir dinàmiques, formes bàsiques i estratègies que intervenen en el procés d’individuació de l’infant.
    • Aconseguir reconeixement com a Grup de Recerca i ajuts que financin la recerca i formació realitzada.
      Catalán

Creat al 2006, el composa professorat de la UAB i personal extern a la UAB. Els membres de la UAB pertanyen a la Unitat d’Educació Corporal i imparteixen docència a la Titulació de Grau d’Infantil

• Lurdes Martínez  (Directora del Grup de Recerca)
      • Montserrat Anton
      • Meritxell Bonàs

Els membres externs són persones de reconegut prestigi dins del camp de la psicomotricitat, i mestres en actiu de diferents escoles catalanes que estan formades, imparteixen i vetllen per la psicomotricitat:

• Josep Rota
      • Txell Blanco
      • Laura Moya
      • Xavier Forcadell

L’equip humà d'aquest Grup de recerca ha anat creixent i consolidant-se. Una mostra són les IX edicions del Postgrau de Desenvolupament Psicomotor de 0 a 8 anys que ja s’han realitzat amb més de 30 participants a cadascuna d’elles, i les VI Jornades de Reflexió: Psicomotricitat i escola amb entre 100 i 200 participants a cada edició. També s’ha impartit docència sobre motricitat infantil al Doctorat Interuniversitari Educació Física i Esport: didàctica i desenvolupament professional, i a altres Postgraus, Màsters i Jornades de l’estat espanyol.

+34 93 581 26 74, +34 651 313 060
      Lurdes Martínez Mínguez
      Research group name:
      Grup de Recerca de Desenvolupament Psicomotor (GRDP)
      • Formació permanent professorat infantil i primària.
      • Transferència de coneixement al Departament d'Educació, Escoles, Ajuntaments.
      • Edició de continguts divulgatius.