La Facultat de Filosofia i Lletres va preparar un espectacle músicoliterari obert a tota la UAB amb motiu de l’inici de la docència del segon semestre i, alhora, per celebrar anticipadament el dia 8 de març. És un acte doblement simbòlic: refermar-nos en l’objectiu d’aconseguir la presencialitat plena a la UAB i a la Facultat; i retre homenatge a les dones del món de les humanitats, les arts i les ciències socials, que han estat silenciades d’una o altra manera al llarg de la història. Es tracta d’un passeig -il·lustrat amb textos i música- per la vida i l’obra de vint dones relacionades amb les arts, la música, la dansa, la literatura, la geografia, l’antropologia la importància de les quals ha estat minoritzada fins als nostres dies. La intenció és donar a conèixer o posar en el lloc que mereixen dones absolutament desconegudes; dones conegudes, però obliterades; dones de primera fila, però que foren situades a segona fila pels seus companys de professió; dones conegudes, però que es van haver de camuflar rere un pseudònim per poder desenvolupar la seva vocació; dones re-descobertes les darreres dècades, etc. No en diem cap nom per mantenir l’efecte sorpresa. L’acte compta amb la col·laboració d’estudiants, professorat i PAS, que llegiran diversos textos.

Data:2021-03-12 11:41

Publicació: 03/13/2021