Dra. Maggie Hawkins, School of Education, University of Wisconsin-Madison.

This talk addresses complexities in transnational new media communications, a transmodalities lens highlights issues such as time, space and scale, and sociocultural border crossing. Utilizing five features of a transmodalities lens this talk will analyze global youth interactions via shared videos and chats to demonstrate their affordances for new understandings of semiosis in transnational engagements.
​The talk was followed by a short roundtable, led by Dr. Rahat Zaidi, Dr. Maggie Hawkins, Dr. Melinda Dooly and Claudia Vallejo discussing issues related to 21st education.

Transmodalitats: conceptualització de les potencialitats semióticas en comunicacions transnacionals.

Conferència: Dra. Maggie Hawkins, School of Education, University of Wisconsin-Madison
Davant les complexitats de les comunicacions transnacionals a través de les mitjans de comunicació, una òptica de transmodalidad destaca qüestions com el temps, l’espai i la dimensió i la transgressió sociocultural entre fronteres. Utilitzant cinc característiques des de la perspectiva de transmodalidad, aquesta conferència analitzarà les interaccions digitals d’un grup de joves a través de vídeos i xats per demostrar la seva potentialidad per construir nous coneixements de semiosi durant interaccions transnacionals.

Expedient: 86.102

Data:2018-03-07 12:02