L’aprenentatge lúdic dels nens sovint s’expressa de manera subtil, a través de les seves accions i interaccions silencioses, així com a través del llenguatge. Per explorar la multimodalitat del joc, són necessaris teories i mètodes de recerca aptes per atendre les moltes maneres en què els nens construeixen significat. Un desafiament particular d’aquesta investigació és el desenvolupament de formes de transcripció que donen compte detallada de múltiples modalitats, atès que les convencions desenvolupades per transcriure la llengua resulten insuficients.

Aquesta conferència presentarà aspectes d’un estudi de cas etnogràfic dut a terme en una escola bressol d’Anglaterra, on es van recopilar observacions basades en vídeo de jocs iniciats per els nens. Es presentarà una perspectiva multimodal en la qual la transcripció multimodal actua com un dispositiu analític per fer emerger aspectes ‘invisibles’ del joc, destacant les maneres en què el joc dels nens és complex, estratificat, transformador, creatiu i actiu. D’aquesta manera, la transcripció multimodal es posiciona com una eina adequada per al reconeixement i la valoració de la creació de significats que normalment es poden passar per alt en la metodologia de recerca i en la teoria i la pràctica educativa.

Conferència “Visualising Young Children’s Play: Exploring Multimodal Transcription of Video-recorded Interaction” a càrrec de la Dra. Kate Cowan, London Knowledge Lab (University College London).

Data:2018-01-29 09:36

Publicació: 01/29/2018