VIII Jornada: El procés d'acompanyament a adolescents en medi obert. "Cartografiant el medi obert"

Volem que aquesta edició posi en debat i ens faci reflexionar sobre el concepte de medi obert preguntant-nos sobre:

1. Quins són els elements que caracteritzen l’acompanyament a adolescents en medi obert?

2. Quines són les competències necessàries per a l’acompanyament a adolescents en medi obert?

3. Quines condicions i condicionants existeixen en l’acompanyament a adolescents en medi obert?

4. Quines són les estratègies metodològiques de l’acompanyament a adolescents en medi obert?

 

Per tal d’acompanyar-nos en aquest procés de reflexió es crearan espais de treball participatius on es puguin confrontar les mirades i espais de debat amb persones expertes que donin diferents perspectives pràctiques de projectes. Busquem que la jornada sigui un espai de debat, reflexió, creació i intercanvi on professionals, estudiants i persones interessades puguin, de manera conjunta, cartografiar el medi obert.
Hi participen a les jornades: Jordi Martí Olivé, tècnic EMO 3 del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya, Barcelona; Aidà Almirall Serra, Psicòleg, mediador i dinamitzador comunitari de "Tésera Mediació", Pou de la Figuera (Barcelona); Ariadna Prats Ortas,Educadora social de "Redan La Mina" a Sant Adrià de Besòs; Joel García Cabrera, Dinamitzador sociocultural i educador del "Casal Joves Altimira", Cerdanyola del Vallès; Jonàs Carbonés Camps, Educador social d'"Orió Eduserveis", Figueres i Berta Ferran Segura, Directora d’acció social i acompanyament socioeducatiu Districte Jove, Terrassa.

 

Conclusions, a càrrec de Xavier Úcar, Universitat Autònoma de Barcelona i Francesc Millán de la Diputació de Barcelona.

 

Autor: Servei d'Audiovisuals. Facultat de Ciències de l'Educació.
Data:
Thursday, 11 July, 2019. Durada: 8 min. Ref: 909.01


Proyecto Oracle

1) Què ha suposat el projecte per la seva institució (a nivell de millora), 
2) Quina importància té treballar l’equitat a la universitat i 
3) Quins són els seus reptes de futur. 
 

Autor: Servei d'Audiovisuals. Facultat de Ciències de l'Educació.
Data:
Monday, 8 April, 2019. Durada: 9 min. Ref: 914.00


Jornades d'Orientació professional. Grau d'Educació Infantil i Primària

Taula rodona i Debat: "I ara, què puc fer? Les possibilitats professionals dels i les mestres". Els ponents que hi participen son: Arnau Esteban, Joan Martínez, Jesús Ribosa, Laura Rodríguez i Magda Solera.
Modera el debat la Georgeta Ion, Coordinador del Grau en Educació Primària.

Autor: Servei d'Audiovisuals. Facultat de Ciències de l'Educació.
Data:
Thursday, 16 May, 2019. Durada: 55 min. Ref: 928.00


Sessió informativa de les mencions del Grau d'Educació Primària

Presentació de les mencions del grau d'educació primària. El grau ofereix 4 mencions oficials i un seguit d'assignatures optatives que conformen altres mencions no-oficials. Les mencions oficials son: educació fisca, educació musical, llengua anglesa i necessitats educatives especifiques.

 


Autor: Servei d'Audiovisuals. Facultat de Ciències de l'Educació.
Data:
Wednesday, 6 March, 2019. Durada: 3 min. Ref: 919.00


La reflexió col·laborativa com a eina en la formació inicial dels mestres en el pràcticum

Xerrada “La reflexió col·laborativa com a eina en la formació inicial dels mestres en el pràcticum” a càrrec de la Dra. Teresa Mauri Majós. Doctora en Psicologia i catedràtica d'Escola Universitària del Departament de Psicologia Evolutiva i de l'Educació de la Universitat de Barcelona.
Actualment dirigeix projectes de recerca sobre: La reflexió conjunta sobre la pràctica i la construcció del coneixement del mestre en la formació del professorat, i sobre les relacions entre coneixement pràctic i acadèmic en la pràctica professional docent.

Autor: Servei d'Audiovisuals. Facultat de Ciències de l'Educació.
Data:
Thursday, 21 February, 2019. Durada: 68 min. Ref: 917.00


Fer ApS, ser mestre!

Conferència-xerrada "Fer aprenentatge servei, ser mestres!" a càrrec d’Anna Escofet Roig, professora de la UB, en el marc e les pràctiques IV i V del Grau d’Educació Primària.

En la formació inicial de mestres, la vinculació dels estudiants amb la pràctica escolar mitjançant projectes d’aprenentatge-servei facilita l’adquisició de coneixements teòrics, la potenciació d’actituds i el desenvolupament de competències professionals. La xerrada es centra en aquests aspectes-amb exemples i alguna dinàmica. Tot emmarcat l’ApS en la responsabilitat social universitària.

Autor: Servei d'Audiovisuals. Facultat de Ciències de l'Educació.
Data:
Monday, 29 October, 2018. Durada: 69 min. Ref: 888.00


Pages

Campus d'excel·lència internacional U A B