I Jornada d'Educació i Génere. "Educació Queer"

“Educació Queer” La primera jornada organitzada pel Grup d'Educació i Gènere. El projecte d'investigació-acció que treballa conjuntament amb professorat i alumnat per erradicar l’assumpció acrítica del patriarcat. Afirmen que “La millora de la qualitat educativa passa per transformar visions i metodologies d'ensenyament”.

Autor: Servei d'Audiovisuals. Facultat de Ciències de l'Educació.
Data:
Wednesday, 19 February, 2020. Durada: . Ref: 975.00


XVII Jornades Internacionals de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials

Les Jornades Internacionals de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials són una activitat organitzada per GREDICS (Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials), nascut l'any 2007. Tal com les coneixem, són un punt de trobada entre la teoría i la pràctica, d’interrelació entre el professorat de les diferents etapes educatives: infantil, primària, secundària, batxillerat i universitat. Les Jornades esdevenen un espai per compartir les diferents experiències, sensacions, inquietuds i reflexion entorn l'educació i, més concretament, l'ensenyament i aprenentatge de les ciències socials.

 

Autor: Servei d'Audiovisuals. Facultat de Ciències de l'Educació.
Data:
Thursday, 6 February, 2020. Durada: . Ref: 903.00


XXVII Jornada de Reflexió del Consell Escolar de Catalunya

El temps ha estat sempre l’eix sobre el qual s’han estructurat les relacions socials, econòmiques o culturals que han determinat el funcionament d’una societat. L’escola ha estat l’encarregada de gestionar un temps educatiu que havia de conjugar interessos i concepcions temporals divergents, un temps que cal harmonitzar i racionalitzar si volem construir una societat equilibrada en què sigui possible conciliar feina, família, lleure i formació.
Per aquest motiu, resulta imprescindible obrir un debat en els mateixos termes en què el van situar els grecs quan van establir la diferència entre cronos i kairós, o el que és el mateix, entre el temps lineal i el temps creatiu.
El debat sobre el temps a l’educació demana una mirada àmplia que incorpori tant el temps lectiu o escolar com franges temporals no estrictament acadèmiques que incideixen en la formació global dels alumnes. Es tracta d’entendre el temps educatiu com la suma del temps escolar
i del temps periescolar. I, alhora, diferenciar entre el temps de l’alumnat, que ha de ser el nucli de reflexió, el del professorat i les necessitats familiars.

Autor: Servei d'Audiovisuals. Facultat de Ciències de l'Educació.
Data:
Saturday, 16 November, 2019. Durada: . Ref: 941.00


IX Cicle de Conferències "Estudis Territorials i Planejament" (METiP)

 

"L' escenari post-crisi a la metròpoli de Barcelona: desigualtat social, pobresa i dinàmiques socio-residencials" a càrrec de Sergio Porcel, sociòleg i Cap de l’Àrea de Cohesió Social i Urbana de Metròpolis.

"Inseguridad residencial y su relación con la salud" a càrrec de Hugo Vásquez, metge i cirurgià (grup de Recerca en Habitatge i Salut de l’Agència de Salut Pública de Barcelona).

"Urbanisme feminista i ciutat cuidadora" a càrrec de
Blanca Valdivia del col·lectiu Punt 6.

"Turisme i contestació urbana a un barri de Barcelona" a càrrec de José Mansilla de l'Observatori d’Antropologia Urbana, Universitat de Barcelona.

 

Autor: Servei d'Audiovisuals. Facultat de Ciències de l'Educació.
Data:
Thursday, 17 October, 2019. Durada: 60 min. Ref: 945.02


Com s'aprèn a una escola viva? Coneix l'Escola Polinyà

L’escola com a organisme viu, com espai de convivència i d’intercanvi relacional entre adults i infants; un lloc on es pensa, es conversa o es fan coses tractant de conciliar allò que se sap amb allò què encara no se’n sap, les dificultats, les errades, les expectatives, els èxits, els dubtes i els problemes d’elecció.  Un espai equilibrat entre les emocions i l’aprenentatge.

Conferència a càrrec de Beatriz Sánchez i Sònia Gil, mestres de l’Escola Polinyà
 

Autor: Servei d'Audiovisuals. Facultat de Ciències de l'Educació.
Data:
Wednesday, 2 October, 2019. Durada: 50 min. Ref: 947.00


VIII Jornada: El procés d'acompanyament a adolescents en medi obert. "Cartografiant el medi obert"

Volem que aquesta edició posi en debat i ens faci reflexionar sobre el concepte de medi obert preguntant-nos sobre:

1. Quins són els elements que caracteritzen l’acompanyament a adolescents en medi obert?

2. Quines són les competències necessàries per a l’acompanyament a adolescents en medi obert?

3. Quines condicions i condicionants existeixen en l’acompanyament a adolescents en medi obert?

4. Quines són les estratègies metodològiques de l’acompanyament a adolescents en medi obert?

 

Per tal d’acompanyar-nos en aquest procés de reflexió es crearan espais de treball participatius on es puguin confrontar les mirades i espais de debat amb persones expertes que donin diferents perspectives pràctiques de projectes. Busquem que la jornada sigui un espai de debat, reflexió, creació i intercanvi on professionals, estudiants i persones interessades puguin, de manera conjunta, cartografiar el medi obert.
Hi participen a les jornades: Jordi Martí Olivé, tècnic EMO 3 del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya, Barcelona; Aidà Almirall Serra, Psicòleg, mediador i dinamitzador comunitari de "Tésera Mediació", Pou de la Figuera (Barcelona); Ariadna Prats Ortas,Educadora social de "Redan La Mina" a Sant Adrià de Besòs; Joel García Cabrera, Dinamitzador sociocultural i educador del "Casal Joves Altimira", Cerdanyola del Vallès; Jonàs Carbonés Camps, Educador social d'"Orió Eduserveis", Figueres i Berta Ferran Segura, Directora d’acció social i acompanyament socioeducatiu Districte Jove, Terrassa.

 

Conclusions, a càrrec de Xavier Úcar, Universitat Autònoma de Barcelona i Francesc Millán de la Diputació de Barcelona.

 

Autor: Servei d'Audiovisuals. Facultat de Ciències de l'Educació.
Data:
Thursday, 11 July, 2019. Durada: 8 min. Ref: 909.01


Proyecto Oracle

1) Què ha suposat el projecte per la seva institució (a nivell de millora), 
2) Quina importància té treballar l’equitat a la universitat i 
3) Quins són els seus reptes de futur. 
 

Autor: Servei d'Audiovisuals. Facultat de Ciències de l'Educació.
Data:
Monday, 8 April, 2019. Durada: 9 min. Ref: 914.00


Jornades d'Orientació professional. Grau d'Educació Infantil i Primària

Taula rodona i Debat: "I ara, què puc fer? Les possibilitats professionals dels i les mestres". Els ponents que hi participen son: Arnau Esteban, Joan Martínez, Jesús Ribosa, Laura Rodríguez i Magda Solera.
Modera el debat la Georgeta Ion, Coordinador del Grau en Educació Primària.

Autor: Servei d'Audiovisuals. Facultat de Ciències de l'Educació.
Data:
Thursday, 16 May, 2019. Durada: 55 min. Ref: 928.00


Sessió informativa de les mencions del Grau d'Educació Primària

Presentació de les mencions del grau d'educació primària. El grau ofereix 4 mencions oficials i un seguit d'assignatures optatives que conformen altres mencions no-oficials. Les mencions oficials son: educació fisca, educació musical, llengua anglesa i necessitats educatives especifiques.

 


Autor: Servei d'Audiovisuals. Facultat de Ciències de l'Educació.
Data:
Wednesday, 6 March, 2019. Durada: 3 min. Ref: 919.00


La reflexió col·laborativa com a eina en la formació inicial dels mestres en el pràcticum

Xerrada “La reflexió col·laborativa com a eina en la formació inicial dels mestres en el pràcticum” a càrrec de la Dra. Teresa Mauri Majós. Doctora en Psicologia i catedràtica d'Escola Universitària del Departament de Psicologia Evolutiva i de l'Educació de la Universitat de Barcelona.
Actualment dirigeix projectes de recerca sobre: La reflexió conjunta sobre la pràctica i la construcció del coneixement del mestre en la formació del professorat, i sobre les relacions entre coneixement pràctic i acadèmic en la pràctica professional docent.

Autor: Servei d'Audiovisuals. Facultat de Ciències de l'Educació.
Data:
Thursday, 21 February, 2019. Durada: 68 min. Ref: 917.00


Pages

Campus d'excel·lència internacional U A B