Seqüència didàctica per treballar la interpretació literària a 4t d'ESO. Una lectura de La pell freda, d'Albert S. Piñol

En aquest vídeo uns alumnes de 4t secundària ens expliquen coses sobre la literatura: què podem considerar que és, per què serveix, què són els temes literaris i com tot això ens pot servir per interpretar una obra literària concreta. Els alumnes contrasten aquesta obra amb una pel·lícula que en aparença no hi té res a veure, i ens mostren així de quina manera la lectura simbòlica pot posar al descobert els aspectes comuns d’obres narratives diferents. Aquest vídeo es va penjar originàriament a la pàgina leer.es del Ministerio de Educación, Cultura y Deporte, subtitulat en castellà; aquí el trobareu amb subtítols en anglès.

Idea, guió i realització: Xavier Fontich

20 gener, 2010